W te święta zostawcie telewizory i komputery! Wypożyczcie w Miejskiej Bibliotece Publicznej gry planszowe. Niech cała rodzina usiądzie przy stole i odda się dobrym emocjom!

Idą święta, a z nimi atmosfera bliskości i wyciszenia. Wolne od nauki i pracy dni wykorzystamy na spotkania z bliskimi i wzajemne okazywanie serdeczności. Będzie wspólne biesiadowanie, będą spacery. A po tym wszystkim proponujemy zasiąść wspólnie - jak za starych czasów – do... gier planszowych.

Z myślą o swoich czytelnikach biblioteka poszerza ofertę o najnowsze i najatrakcyjniejsze gry. Te dzisiejsze w niczym już nie przypominają ,,chińczyka” czy warcaby. Są wielobarwne, integrują grających, rozwijają wyobraźnię i budzą zdrowego ducha rywalizacji. A przy tym rodzą dobre emocje i poczucie wspólnoty.

Dlatego zachęcamy, żeby znakiem tegorocznego świątecznego czasu wolnego w nowosolskich domach było hasło: POGRAJMY RAZEM! Oderwijmy się wspólnie od telewizyjnych pilotów (ileż można oglądać ,,Kevina samego w domu”!) i komputerowych myszek (ileż można sprawdzać posty na fb!). Wypożyczmy z biblioteki gry, rozłóżmy plansze, chwyćmy w dłoń kostki, karty i pionki. Zabawa murowana!

Z nowej oferty biblioteki będziemy mogli już korzystać od piątku 16 grudnia. Wystarczy, że dorosły czytelnik okaże nam ważną kartę biblioteczną. W przypadku gier dla dzieci mogą je wypożyczyć ich rodzice lub prawni opiekunowie, którzy są czytelnikami biblioteki dla dorosłych. Jednorazowo można zamówić dwie gry, nie dłużej niż na dwa tygodnie. Oczywiście, zabawa jest bezpłatna! Gry będziemy wypożyczać w czytelni regionalnej, otwarta jest ona codziennie, w poniedziałki od godz. 12.00 do 17.30, a od wtorku do piątku od godz. 10.00 do 17.30.

Uwaga! Szczegółowe zasady korzystania z gier planszowych w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Nowej Soli publikujemy poniżej.

Oto pełna lista gier planszowych, które będzie można od piątku 16 grudnia u nas wypożyczyć:

1. Magnaci: gra o Rzeczpospolitą

Nowoczesna gra planszowa dla 2 – 5 graczy, szybka, pozbawiona losowości, a w zamian pełna sarmackiego klimatu i interakcji. Przeniesie Cię w świat magnackich intryg i walki o władzę, które targały Rzeczpospolitą Obojga Narodów od jej rozkwitu w okresie Unii Lubelskiej, aż po Targowicę i upadek państwa polsko – litewskiego.

2. Pierwsza pomoc

Edukacyjna gra planszowa. Celem gry jest zebranie kompletnego Łańcucha Przeżycia.

3. Cywilizacja: poprzez wieki

Gra planszowa odwołująca się mocno do legendarnej gry komputerowej Sid Meier's Civilization. Zarówno miłośnicy tego tytułu jak i po prostu zwolennicy dobrych, strategicznych gier planszowych - znajdą tutaj wszystko czego szukają w grze o rozwoju cywilizacji.

4. Czarne historie: głupia śmierć: 50 czarnych jak kruk opowieści, pełnych absurdalnych przypadków śmierci

Najbardziej spektakularne wydanie w całej serii. Ich szczególną cechą jest to, że wszystkie te groteskowe, makabryczne i wręcz niewiarygodne opowieści, które są przedstawione na kartach, wydarzyły się naprawdę. Opisane wydarzenia brzmią absurdalnie i wydają się nieprawdopodobne, wyglądały jednak dokładnie tak, jak je opisano.

5. Dobble

Spójrz na pierwszą kartę, którą trzymasz w ręku oraz na tę, która leży na środku stołu. Znajdź na nich wspólny symbol, nazwij go i szybko pozbądź się swojej karty. Teraz następna!

6. Na farmie

Wesoła i dynamiczna gra, w której dzieci rywalizują z rodzicami. Ciekawe i zabawne pytania wprowadzają dzieci we wspaniały świat zwierząt, upraw i życia na farmie.

7. Gra o tron: gra karciana (druga edycja)

Pozwala graczom wziąć udział w politycznych intrygach, zdradach i wojnach osadzonych w uniwersum bestsellerowych powieści z cyklu „Pieśń Lodu i Ognia” autorstwa George’a R.R. Martina.

8. Ogonek: dodatek do Kolejki

„Ogonek” wprowadza do gry nowe kolejkowe emocje. Dzięki rozszerzeniu dla szóstego gracza będzie mogli zmierzyć się z rzeczywistością lat osiemdziesiątych w jeszcze większym gronie.

9. Przebiegłe wielbłądy: superpuchar (rozszerzenie gry)

Cztery niezależne dodatki do Waszej ulubionej gry! Możecie grać z jednym, dwoma, trzema lub z wszystkimi naraz. Rozszerzenie posiada również komponenty, dzięki którym możecie zagrać w 9 a nawet 10 osób!

10. Gierki małżeńskie: gra planszowa ilustrowana rysunkami Andrzeja Mleczki

Sprawdźcie się w rozmaitych zadaniach i porównajcie z innymi parami. Udowodnijcie sobie nawzajem, że jesteście dla siebie stworzeni. Przed wami dziesiątki zadań i wyzwań, którym możecie stawić czoło tylko we dwoje!

11. Kolejka

„Kolejka” jest grą planszową opowiadającą o realiach życia codziennego w latach schyłkowego komunizmu w Polsce. Zadanie graczy wydaje się proste - muszą wysłać swoją rodzinę do sklepów na planszy i kupić wszystkie towary z listy zakupów. Problem polega jednak na tym, że półki w pięciu osiedlowych sklepach są puste. W tej realistycznej grze planszowej trzeba nieźle kombinować, żeby zdobyć upragniony towar.

12. Stawka większa niż życie

Kultowy serial „Stawka większa niż życie” doczekał się swojej adaptacji na grę planszową. Ta rozbudowana gra o unikalnej mechanice pozwala pokierować losami bohaterów, organizować zasadzki, inicjować rozmowy, zamachy. Klimat podkreślają niezwykłe ilustracje, ale także unikalne tajne misje.

13. Zmiennicy

Gra na bazie popularnego serialu o peerelowskiej rzeczywistości ukazanej poprzez pryzmat perypetii taksówkarzy fikcyjnego przedsiębiorstwa taksówkowego.

14. Mafia

Wciągająca gra psychologiczna oparta na schemacie popularnej gry towarzyskiej. Mogą bawić się w nią dorośli i dzieci, doskonale sprawdza się na wszelkiego rodzaju imprezach, wyjazdach integracyjnych, obozach, w świetlicach itp.

15. Monopoly: Game of Thrones (edycja kolekcjonerska)

Najnowsza kolekcjonerska edycja Monopoly od Winning Moves przenosi nas w świat znanego na całym świecie serialu HBO – „Gra o Tron”. Plansza gry przedstawia serialowy świat czyli Westeros. Na tradycyjnych polach nieruchomości mamy zamki i miasta takie jak Winterfell, Czarny Zamek, Quarth czy Królewska Przystań.

16. Pandemic: Legacy

Unikalna epicka gra kooperacyjna dla 2 do 4 graczy. W przeciwieństwie do większości gier, skutki niektórych decyzji i podjętych działań w jednej rozgrywce „Pandemic Legacy” będą miały wpływ na przebieg kolejnych gier. Co więcej - gra działa przeciwko nam.

17. Poznaję Europę

Zestaw gier, które uczą i bawią! Gracze podróżują po naszym kontynencie odpowiadając na pytania znajdujące się na dociąganych kartach i starając się jak najszybciej dotrzeć do mety.

18. Poznaję Polskę

Zestaw gier, które uczą i bawią! W grze „Na Skrzydłach Orła Mieszka” gracze podróżują po naszej ojczyźnie odpowiadając na pytania znajdujące się na dociąganych kartach i starając się jak najszybciej dotrzeć do mety.

19. Poznaję świat

Zestaw gier, które uczą i bawią! W grze „Dookoła Świata” gracze podróżują odpowiadając na pytania znajdujące się na dociąganych kartach i starając się jak najszybciej dotrzeć do mety.

20. Przebiegłe wielbłądy

Trwa szalony wyścig wielbłądów wokół piramidy! Gonitwa garb w garb, łeb w łeb! Kopyta aż dymią! To ściągnięte do Egiptu przez arabskiego szejka NAJSZYBSZE WIELBŁĄDY ŚWIATA! Bardzo biegłe w bieganiu i przebiegłe w wyprzedzaniu!

21. Robinson Crusoe: przygoda na przeklętej wyspie

Wspaniała gra kooperacyjna, która ożywia młodzieńcze marzenia, rozpala wspomnienia z lektury powieści Juliusza Verne’a czy Daniela Defoe. Proste reguły wspaniale komponują się z pasjonującym tematem i porywają was ku wspaniałej przygodzie.

22. Sabotażysta

Gracze wcielają się w rolę kopaczy poszukujących bryłek złota w głębokich tunelach wijących się w trzewiach góry lub w sabotażystów, którzy na każdym kroku utrudniają pracę kopaczom.

23. Rory's story cubes

Prosta w założeniach i jednocześnie genialna gra, która dostarczy wam masę radości, stanowiąc przy tym doskonały trening pomysłowości i wyobraźni.

24. Szalona misja

Gracze wcielają się w bohaterów, którzy przemierzać będą królestwo w poszukiwaniu chwały i chwalebnych czynów. Jako jeden z nich chwyć do ręki zmywalny pisak. Spójrz na krainę, do której się wybieracie. Masz 30 sekund na to, by narysować trasę, którą będziesz podążał!

25. Świat Dysku: Sekary

Gra planszowa z fantastycznego uniwersum Świata Dysku. W grze wcielacie się w role operatorów wież sekarowych – optycznych telegrafów, używających skomplikowanego systemu lamp i migawek do przekazywania liter. Zadaniem operatora jest jak najszybsze przesłanie słownej wiadomości – swojej wiadomości!

26. Wsiąść do pociągu: dookoła świata

Gracze zaczynają z biletami w ręce, które pokazują im dwa miasta. W trakcie gry uczestnicy zbierają kolorowe karty, które pozwolą im zająć wybrane trasy na planszy, przy wykorzystaniu własnych znaczników pociągów i statków. Działania te umożliwiają im gromadzenie punktów zwycięstwa.

27. Wsiąść do pociągu: Europa

Gracze zbierają karty przedstawiające wagony i używają ich by budować dworce, pokonywać tunele, wsiadać na promy i zajmować trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka.

28. Zamki szalonego króla Ludwika

Stajesz się budowniczym cudownych komnat planowanego zamku króla Ludwika II Bawarskiego, zwanego szalonym. Przyjmując najtańsze kontrakty musisz stawiać kolejne segmenty zamku w międzyczasie oferując swe usługi innym konstruktorom. Sale wpływają na te sąsiednie więc będzie to wyzwaniem, a ten kto wybuduje największy zamek z największą ilością punktów za komnaty wygrywa!

Dziewięć zasad korzystania z gier planszowych

w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Nowej Soli

(przeczytaj, zapamiętaj, przestrzegaj!)

1. Miejska Biblioteka Publiczna w Nowej Soli umożliwia czytelnikom

korzystanie z gier planszowych na miejscu oraz wypożyczenie ich na zewnątrz.

2. Biblioteka wypożycza gry planszowe w Czytelni Regionalnej, w siedzibie

głównej przy ul. Bankowej 3.

3. Prawo do wypożyczania gier planszowych mają wyłącznie czytelnicy

Biblioteki dla dorosłych.

4. Gry przeznaczone dla dzieci mogą wypożyczyć ich rodzice lub prawru

opiekunowie, którzy są czytelnikami biblioteki dla dorosłych.

5. Poza Bibliotekę można wypożyczyć jednorazowo 2 gry na okres 2 tygodni.

Po upływie ustalonego terminu zwrotu gry, Biblioteka postępuje tak, jak

w przypadku przetrzymania przez czytelnika innych zbiorów.

6. Przed wypożyczeniem gry należy sprawdzić jej stan i zauważone braki

zgłosić bibliotekarzowi. Jeżeli czytelnik nie zgłosi zauważonych przez siebie

uszkodzeń gry podczas wypożyczania, musi ponieść koszty tych uszkodzeń przy

zwrocie,

7. Przy zwrocie, bibliotekarz w obecności zdającego grę czytelnika, sprawdza

stan gry, dlatego zwrotu gry należy dokonać na co najmniej pół godziny przed

zamknięciem biblioteki.

8. Za szkodę wynikającą z zagubienia bądź uszkodzenia gry odpowiada

czytelnik, który zobowiązany jest wnieść opłatę, w wysokości odpowiadającej

cenie gry lub odkupić taką samą grę.

9. W razie zagubienia lub zniszczenie nawet jednego elementu, jeżeli

odkupienie tego elementu nie jest możliwe, czytelnik reguluje należność za

całość gry.

Uwaga! Opłata za przetrzymanie gry wynosi 1 zł za 1 dzień.